donderdag 19 mei 2011

Trailer story's

De voorbije weken is er veel aandacht naar onze boottrailer gegaan. Niet altijd volledig met onze zin maar er was weinig aan te doen. Toen we onze boor kochten moesten we met de trailer naar de technische controle. Hij werd afgekeurd, te zwaar geladen (140 kg) en de lagers hadden teveel speling. Dat teveel aan speling was geen probleem, de lagers konden bij geregeld worden. Dat overgewicht was een ander paar mouwen, de boot moest volledig gestript worden alles wat los kon moest eruit. Bij de tweede aanbieding bij de controle hadden we 30 kg over. Dat was geen goede zaak, ik nam het besluit een zwaardere trailer te kopen zodat ik hem niet moest overladen, ik wilde zelfs nog wat overschot om reserve te hebben voor de Camper. We verkochten onze Pega trailer van 1350 kg en kochten een RD trailer van 1700 kg. Ineens 350 kg extra, zo had ik nog wat overschot. Toen ik beslist had welke trailer ik wilde kopen vond ik op het net een tweedehandstrailer zoals ik er een wilde. Goede koop gedaan!
De trailer moest wel aangepast worden voor de boot. Hiervoor moesten er nieuwe steunen gemaakt worden. Wij naar de zelfde trailer verkoper waar we onze Pega lieten in orde brengen.
Terug naar de controle: Deze trailer werd ook afgekeurd, de remmen waren niet in orde. Hoe kan dat nu, pas terug van de trailerman die ook de remlijnen had aangepast en afgekeurd. Slechte garage die De schepper van Brugge. De constructeur zelf kon ons niet helpen wegens te druk, wij dan maar gezocht naar een ander bedrijf en via trailergarage Traen van Jabbeke die ons zelf niet kon depanneren het adres van Valcke in Damme gekregen. Vrijdag 13 mei 2011 naar daar gebracht om in orde te stellen. Nu maar afwachten of alles naar wens verloopt…

dinsdag 17 mei 2011

Met de Nina zeiljacht van Antwerpen naar Blankenberge



Vandaag kreeg ik van Lothar een filmpje over onze reis van Antwerpen naar Blankenberge. op het moment van de opname zaten we voorbij Breskens richting Cadzand met een ruime wind. dat betekend een wind die van achter komt, wind mee zou de fietser zeggen. Voor de zeiler is dat een zeer onstabiele koers, daar de golven dan van achter komen heeft het schip de neiging om van de gestuurde koers af te wijken. zo moet er soms fors gecorrigeerd worden.
hier is de link naar Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=2zpwCR1nUe0